Kaip išgerti šitą jūrą vandens? Vaidos Kurpienės rekomendacijos ir kaip nepasimesti kraštutinumuose.

Gerti vandenį yra tas pats kaip laistyti augalą. Jei pilsime vienu ypu visą asotį, jis tikriausiai prabėgs pro šaknis ir atsiras balutė. Panašiai bus ir su mumis. Gerdami dideliais kiekiais vienu metu, mes savęs nelaistome, o perliejame. Apkrauname inkstus ir nervinamės, jog jau kelintą kartą tenka bėgti į tuoletą. Jokio gero domino efekto ir visas reikalas tampa tiesiog dar vienu rūpesčiu.

Tad ką daryti? Kaip jį gerti? Kad nepasiklysčiau tarp online nuomonių, nutariau pasiteirauti mitybos specialistės Vaidos Kurpienės.

Visų pirma, vieno taisyklių paketo nėra, kiekvieno situacija skirtinga ir labiausiai rekomenduoja atsižvelgti į kontekstą ir pačią mitybą. Tad visai neprošal apmąstyti, o kaip ir kada aš valgau.

Tad kiek jo mums reikia? Santykis paprastas. Kiekvienam kūno kilogramui per dieną reikia apie 30ml vandens (na paskaičiuojam, 0,03* ale apie 80kg ir gauname apie 2,4l vandens per dieną). Belieka šitą kiekį tolygiai pasiskirstyti į stiklinių skaičių ir numatyti mitybos režimo laiką (kada pusryčiai, pietūs, pavakariai ir vakarienė). Yra svarbu žinoti, kada ir ką valgysi. Man labai patiko Vaidos žodžiai, jog ryte planuoti reiki ne darbus, o mitybos laiką ir tik po to aplink tuos dienos taškelius lipdyti susitikimus ir deadline’us. Tik tada gausis užtikrinti stabilesnį mitybos rėžimą. Savo kontekstą.

Dažnai geriame vandenį šaltą ir dar visą stiklinę vienu ypu. Nes kai esame ištroškę, tiesiog negalime nustoti ryti gurkšnių, kaip skanu ir kaip jo norisi. Kodėl to nepatariama daryti? Matote, šaltą vandenį mūsų organizmas šildo ir tam išeikvoja pakankami daug energijos (taip pat apkraunama ir širdis). Todėl gaunasi toks natūralus pasipriešinimas. Organizmas tokio vandens realiai nenori. Bet jei gertume šiltą vandenį, organizmą jį ne tik mielai priimtų bet ir geriau pasisavinų. Natūraliai išgersime daugiau vandens. Dar kalba, jog pirma vandens stiklinė turi būti iš kart mums pakilus iš patalų. taip mes padėsime organizmui greičiau ir lengviau pašlinti visus vakrykščius reikalus, kuriuos kunkuliavo per naktį.

Dar labai labai pataria atsigerti vandens prieš valgį (20/30min prieš ). Jis pagerina skrandžio sultis ir padeda virškinti. Jei valgio metu valgysime šviežias daržoves, nebus poreikio maisto suvilgyti vandeniu. Bet jei jau taip yra, jog valgote kokį nors kugelį ir grietinė jums yra fe, tada gurkšnokite jį po truputi. Po kasnelį, kaip kokį maistą. Gerai sukramtytas ir palaistytas maistas skrandyje virs plius minus padažu, kuris niekur neužsibus.

Vanduo su citrina. Kadangi tą kartais vrėdną vandenį gerti sunku, buvo sugalvota jį paskaninti. Citrina, lapeliais, uogomis ir pan. Bėda ta, jog vanduo su skoniu tampa maistu ir priimamas jau kitaip. Na bet jei to skonio vis dar reikia, pataria į vandenį dėti tai, kas nėra apipurkšta pesticidais. Citrinai būtinai nulupkite žievę, o jei dedate melisos ar kitokias žoleles pagalvokite ar ir jos nėra ragavusios kokių ten ekstrą medžiagų. Taip pat rasite daug patarimų online, jog gerti vandenį su žiupsneliu druskos tiesiog būtina. Tai pagerina virškinimą ir padeda organizmui valytis.  Kaip minėjo Vaida, būtina įvertinti savo kontekstą, jei esate iš tų, kurie mėgsta sūresnį maistą ir užkandį, rizikuojate perdauginti druskos. Bet jei jūsų mityba kitokia, mielai prašom.

Kas dar? Vaida ispėjo, jog šaltą žiemą nepersistengtume su karštomis arbatomis ar sriubomis. Mūsų burna yra pakankamai tolerantiška karčiui, o vat skrandis ir stemplė ne. Galima realiai nutvilkyti gleivinę ir sutrikdyti virškinimą.

Kokia reziumė? Planuoti savo valgį, suplanuoti savo vandens stiklinių skaičių ir gerti jį šiltą gurkšneliais. Aiškiau ar ne? Dabar plius minus aišku, kodėl buvo taip sunku išgerti tą jūrą.

p.s. koks fainas saldus recepčiukas 😉

p.p.s. Susišaukiame instagrame #12dalyku

4

Viktorija Povilienė

Naminė vaidilutė, kuri kepa, verda, skaito, rašo… Sukasi namuose su tekstais, karpo turinį ir įkvepia kitus kurti, nepasiduoti ir mėgautis tuom kas yra dabar.

LEAVE A COMMENT