Balansas
Leave a comment

Nėro tokio pyrago, kuris neišspręstų problemos arba cukraus poveikis nuotaikai ir elgesiui

Kažkada rašiau, jog apie tvarką namuose rašys tas, kuris nuolatos tvarkosi. O apie maistą ir nuotaikas pliurps tas, kuris jau pavargo nuo savo savijautos ir siekia pakeisti savo mitybos įpročius . Dar pavasarį nusprendžiau ruošti daug žalesnį maistą ir nuo tada pradėjau stebėti savo savijautą ir elgesį prieš ir po tam tikro maisto. Pradžioje galvojau, jog keisti mitybą yra just that simple. Tereikia parduotuvėje pirkti kitokį maistą. Ir boy-oh-boy kaip aš klydau.

Valgyk cukraus tol, kol nepasidarys bloga

Vienu ypu niekas taip cukraus nevalgo, kad pasidarytų blogą, bet ar kada pagalvojame kiek iš tikro mes jo suvalgome per dieną? Ir nesiskaito:  “ kad kavą geriu be cukraus, nevalgau jokio snikerio, jokio torto ir bandelių„. Kai pradėjau tikrinti maisto sudėtį, nustebau kiek jo visur yra ir dar ne tiek mažai. Žinote, kad viską kas baigiasi su -oze (fruktozė, techstrozė, maltozę, gliukozę ir t,t,) yra cukraus pakaitalai?  Ir organizmas tai priima kaip tą patį cukrų. Nėra naujiena, kad tas saldumas veikia tuos pačius smegenų centrus kaip ir alkoholis, tabakas ar narkotikai. Tad kaip išeina?

Cukrus maiste sukelia priklausomybę tam pačiam maistui. Gal todėl mums taip norisi „ko nors skanaus“ ir taip sunku pakeisti įpročius?

Kokia savijauta dažniausiai aplanko, kai nustoji mažiau vartoti cukruoto maisto ? Panaši, kaip ir atsisakant rūkalų ar kitų svaigalų. Nuotaikų cunamiai, smegenų rūkas ir sunku produktyviai dirbti, kartais lengvas galvos skausmas, emocinis alkis. Norisi ko nors skanaus, kad pagaliau nurimtum. Žinote tą jausmą, kai ragauji pirmą šaukštą šokoladinio pyrago? Kaip dažnai aš palūždavau su tuo pirmu šaukštu…

Man kažkada sakė , kad mano gyvenime trūksta emocijų. Nežinau , gal ir yra kiek tiesios, bet aš labiausiai norėdavau pasislėpti su pyragėliu, kai tų emocijų namuose tiesiog per daug. Pažįstama situacija? Gaunasi never ending story, ar ne? Tu susinervini ir ieškai kažko skanaus, kad nurimtum. Suvalgius to skanaus pyrago pasidarydavo taip lengva, taip gera. Užsigeriant dar skania karameline balinta kava. Ramuma ramuma. Po to išlendi iš slėptuvės ir po valandos jauti tokį didelį nuovargį ir to naminio chaoso aplinkui rodos jau nebevaldai. Kai nežinai kas darosi ir kodėl, gali pykti ant viso pasaulio ir namiškių, kad tas balaganas tave taip išvargina. Bet iš tikrųjų panašiose situacijose tereikia savęs paklausti: „ką aš šiandien valgiau?“ Ir „ar laiku mes pavalgėme“.

Kas man padėjo ? Dienoraštis. Tie, kas skaito ir jaučiasi panašiai, visų pirma, patarčiau, rašyti apie savo valgį ir savijautą, darbingumą, miego rėžimą ir net apie norą paverkti. Tai taip susiję! Šis registras man padėjo užduoti teisingus klausimus ir suprasti koks yra svarbus naminis maistas visai šeimai. Jei tai įtakoja mūsų dienos pasiekimus, jūs įsivaizduojate, kaip tai gali veikti vaiko/ paauglio ar jaunuolio dieną? Kaip mokyklos maistas įtakoja vaikų dieną?

Cituosiu Dr. Stitt:

“ …prireikia laiko, kol praeina cukraus nuotaika. Bet po to jie patenkinti, jie nepersivalgo, turi daugiau energijos, smegenys dirba ir vaikas jaučiasi gerai…“ Geras , ne ?

Besidomint šia tema, perskaičiau daug straipsnių ir sužiūrėjau ne vieną gerą video, bet šis man labiausiai įstrigo. Mes žinome daug, ką galime pagaminti iš maisto produktų. Bet kiek mažai žinome, kaip maistas įtakoja mūsų savijautą, sveikatą, elgesį ir pasiekimus. O kai gerai sekasi , gi tokia gera nuotaika, ar ne? Gaila, kad tokių žinių mes negauname mokyklose ir tokios paskaitos nėra privalomos, kaip psichologija ar kompiuterių klasė.

canvakai buvo man saldumo psichozė ir norėjau „ko nors skanaus“  mane gelbėjo (iki pat dabar) šaldytų uogų ir vaisių kokteiliai (kurie niekuom nesiskiria nuo įprastų ledų), trapučiai ir chia sėklų pudingas . Ledų pagrindiniai ingredientai yra šaldyti bananai, mirkyti anakardžiai ir šaldytos arba ne uogos (dar galima gero juodo šokolado tarkuoto). Tad jei turite blenderį, jums tiek ir pakaks. Buvo laikas, kai bananinius ledus aš valgiau be perstojo (mažom porcijom) ir mano šaldiklyje vienu metu buvo bene 3kg šaldytų bananų. Juos taip paprasta gaminti, kad net neverta rašyti ir receptų. Sunku prisidirbti. Trapučiai dabar puikiai tinka prie balintos ar žolelių arbatos, o chia sėklas galima užpilti su augaliniu pienu arba trintų vaisių tyre. Kelios valandos ir tiek. Skanaus.

Untitled design

Kai keiti mitybą svarbu neplakti savęs baisiai, kai paslysti ir nenustatyti jokių datų. Darai dėl savęs, savo geresnės nuotaikos, geresnio darbingumo ir šypsenos bendraujant su savo ir likusiu pasauliu.

 

1
Filed under: Balansas

by

Naminė vaidilutė, kuri kepa, verda, skaito, rašo... Sukasi namuose su tekstais, karpo turinį ir įkvepia kitus kurti, nepasiduoti ir mėgautis tuom kas yra dabar.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *